pandaglass

Alla inlägg under september 2019

Av Em - 17 september 2019 02:25

Tänk att snart är dagen här då vi säger bye bye till Blekinge och Småland välkomnar oss! Bara 2 dagar kvar. Wow! Längtar så fruktansvärt mycket. Har till och med svårt att sova. Visst jag har sömnproblem men nu är det extra svårt att sova. Får se hur denna natten blir då det är fullmåne och det påverkar mig mycket. Det är bara 8 grader hos oss denna natt.. Kallt. Jag fick en odd molly kofta för några dagar sedan, Wow är helt förälskad i den och går i den hela tiden, haha jag har till och med sovit i den. Fick andra jätte fina kläder också + 2 bhar. Är mycket tacksam! <3 nu orkar jag inte skriva mer. Puss 


Av Em - 14 september 2019 10:47

Rosa himmel över penthousemiljoner
Rosa himmel igen
Rosa himmel och dom svarta SUV:arna
Har dubbelparkerat halva stan, hmm
Feeden full av LA-palmer
Laptopsdrinkar, hits i panik
Jag tar ett år till på tunnelbanan
Nån måste stanna, I mean please, ooh, ooh, ooh, ooh
Rosa himmel över broarna och vattnet
Bull City smörar igen
Rosa himmel och studenterna flippar
Pumpar house från lastbilsflaken, hmm, hmm, ooh, ooh
Inga moln, bara luftballonger
Sjutton stycken, jag svär
Rosa himmel och jag skärmdumpa färgen
Halva bilden och reklamen

Av Em - 10 september 2019 19:13

Depressionen lyser med sin fulla närvaro och det har nästan blivit olidligt att orka gå igenom dem sista timmarna av denna dag. 

Av Em - 10 september 2019 09:55

Tack till min fina mamma, Mojan och Mia som har hjälpt till med lite allt möjligt. Mamma och Mojan kom. Upp igårkväll med kartonger och lite mat! Och Mia har hjälpt oss med att köra oss till Tingsryd så vi kunde skriva på kontraktet och det betyder jätte mycket att ni ställt upp!

Tack till Vibbe med som har hjälpt oss! Saknar dig dock nu mitt i allt kaos! Men jag vet att du är upptagen just nu. <3

Det blev dubbla inlägg idag men ibland blir det så! Ibland känner man sig inte färdig skriven helt enkelt.

Under rensning av förråden så stukade jag tån och fick en spricka i mitt finger, jag grät som en bebis för att det gjorde ont men också för att vi var bara två stycken men fruktansvärt tunga saker och jag får egentligen inte lyfta. Tån är bra nu men mitt finger mår inte så jätte bra :(

Skriver mera senare kanske. 


Av Em - 10 september 2019 09:36

Jag har inte sovit någonting, så jävla hopplöst.

Har legat i flera timmar men ingen sömn här.. 

Har massor med tankar om Stefan och flytten.. 

Det känns helt overkligt att han är död, vi pratade 4 dagar innan han dog. Känns verkligen konstigt!

Det packas här hej vilt för snart flyttar vi, den 19 september så går flyttlasset till Småland! <3

Men jag är enorm besviken på mina sk vänner som inte ens hört av sig och frågat om dem kan hjälpa till.. Jag har varit helt öppen med hur jag mår, jag har inte mått så himla bra efter allt. Men ingen har hört av sig, så jävla dålig stil! Vad bra att jag flyttar då så slipper ni mig. Känns ganska meningslöst att jag ens har Facebook om jag ska vara helt ärlig?! Sen är jag irriterad på en viss person som inte är någon vän till mig direkt, hen har koll på mig oavsett vart jag befinner mig på sociala medier och det känns fan inte okej. Sluta stalka mig! Så jag har låst Instagram, fb inlägg så bara vänner kan se vad jag lägger upp. Jag ska försöka vara lite mer positiv men jag är så trött på människor. Man ska oftast bara finnas där när dem behöver hjälp men när man själv står med en hel marklägenhet som skall flyttas finns då fan ingen. Jag saknar min bästa vän Lucas! <3

Men snart ses vi! :) Det ska bli så skönt att få träffa dig och umgås och bara ha det bra. Här i byarna så blir man inte ens bjuden på fest fast man är nära vänner. Och det skits i att man blir sårad och ingen förlåtelse heller.. Det hade varit jävlig skönt med en ursäkt. Jag trodde man stod upp för varandra och inte tyckte det var kul när folk hackade på en och kallar en lättkränkt och skit. Men jag vet inte? Kanske är det bara jag som tycker så? Sårad blev jag i alla fall att jag inte betydde mer än så.

Nu ska jag röka och sen försöka sova!

Inte alls många dagar tills vi drar från Blekinge. Det kommer bli ett nytt spännande äventyr! <3

Av Em - 9 september 2019 06:48

Det är med sorg jag skriver att min vän Stefan inte längre finns med oss. Jag fick reda på detta på fredags natten. Min helg har varit fruktansvärd. Jag mår dåligt psykiskt och har sovit hela helgen! Stefan och jag träffades sommaren 2008 efter vi hade pratat en del online. Vi blev sedan ett par och var tillsammans väldigt länge. Vi har varit tillsammans flera gången efter det tog slut första gången men när det tog slut mellan oss sista gången förblev vi vänner. Vi har många roliga och fina minnen tillsammans och jag ångrar ingenting. Han fyllde år en dag efter mig så vi brukade fira våra födelsedagar tillsammans. Jag bodde en tid hos honom i Trollhättan och på den tiden mådde jag dåligt med svår ångest mest på nätterna och då brukade han och jag köra hela natten lång tills jag mådde bra igen. Det var så himla fint av honom att göra det för mig

På återseende kära vän!

//Emelie 

Av Em - 5 september 2019 04:12

Klockan ör snart halv 5 på morgonen och jag har inte sovit ännu då jag har problem med min IBS!

Magen vill inte alls vara med. Vågar inte riktigt sova ännu.

Fick en kommentar om varför jag är sjukpensionär, och Jag är sjukpensionär pga Psykisk ohälsa.

Jag lider av svår ångest/panikångest, och Jag har varit med om mycket hemska saker i livet som satt spår.

Nu sitter jag och lyssnar på Karlavagnen, älskar det programmet :D 

Nu är äntligen rättegången klar, Har inte skrivit om det i denna bloggen tror jag inte.

Men jag blev mordhotad för lite över 2 år sedan. Jag fick skadestånd men inte så mycket mer hände..

Snart ska jag lägga mig och försöka sova lite och så hoppas jag att min mage låter mig sova. 

Har du som läser IBS? isf hur har du det med din IBS? 

Tack för att ni läser och kommenterar. 

Lovar att uppdatera oftare. Men vad skulle ni vilja att jag ska skriva om? 

Puss och kram

Av Em - 5 september 2019 04:03



                       

Vi har fått ett boende i Småland och vi flyttar den 19 September och då lämnar vi Blekinge. 

Här är bilder från Lilla byn dit vi flyttar. Super mysigt ställe. Jag är så taggad, SÅ lycklig. 

Puss&kram 


Presentation


Emmy
Gamer.
Nörd.
Poesi.
fotograf.
kroppsaktivism.
medial.
sång & musik.
Konst.
författare

             

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards